środa, 12 listopada 2014

Mamy wielkie bogactwo. Dlaczego tego nie doceniamy ?

Wczoraj miałam okazję być na uroczystości gminnej z okazji Święta Niepodległości w Bujakowie. Zawsze przy takich okazjach boję się znudzenia i pompatyczności. Ale tu nic takiego nie było. Bardzo podobał się mi występ dzieci z przedszkola, zawsze uważałam, że siła nauki patriotyzmu powinna zacząć się od małego. Profesjonalizm zaprezentowała ponownie grupa wokalna z Czańca - Moderato, a świetne wykonane "ichania" góralskie chciałoby się mieć w naszym koziańskim zespole pieśni i tańca. Tym co powaliło mnie, był występ młodzieży z Gimnazjum w Bujakowie pod kierunkiem Pana Krzysztofa Górowicza. Byli to: Adrianna Wolny, Krzysztof Łaszczak, Jan Szlagór, Klaudnia Knapik, Monika Olearczyk, Michał Łyczko, Natalia Marek. Młodzi ludzie potrafią inaczej spojrzeć na miłość do ojczyzny. Potwierdzili tylko prawdę, że w młodości tkwi potencjał, że można się czegoś od nich nauczyć, np. patrzenia na świat. Jednym słowem mistrzostwo.
Jednak były i minusy. Jednym z nich był brak zastosowania tytulatury przy wręczaniu nagrody "Srebrnej Róży" Panu Prof. dr hab. Romanowi Malarzowi. Pan Profesor był po prostu - "Panem Romanem Malarzem" lub Panem Romanem" - na oficjalnej uroczystości. Było mi przykro.
Ale przykro mi było z jeszcze jednego powodu. Jak zawsze, nie wiem dlaczego wszystkie takie imprezy w gminie Porąbka, odbywają się przy stołach. Przez to miejsca jest niewiele. W innych gminach, przy takich okazjach jest tylko widownia z krzeseł - by było ich jak najwięcej, ewentualny poczęstunek jest gdzieś z boku, jako stół szwecki. Nikt nie pije i nie je podczas występów - szacunek dla artystów się należy. Ale nie u nas. Było mi przykro, że przez stoły, mieszkańcy musieli stać i patrzeć na innych, jak wygodnie się goszczą.
Jednak po tym wszystkim zostaje duma i zachwyt występem młodzieży z Bujakowa. Szkoda, że w Gminie Porabka nie ma takiego programu wsparcia zdolnej młodzieży jak w Kętach np. "Artystą być" lub "Aktywni" - może będzie mi dane takie wprowadzić:)
Relacja z obchodów - na stronie szkoły

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz